Nepokoje na Ukrajině – hraje se o ropu v Perském zálivu?

Pokud chcete nějakou zemi oslabit, začněte tím, že oslabíte jeho spojence. Co by to znamenalo v dnešní situaci? Mohou být proto být nepokoje na Ukrajině prostředkem k oslabení Íránu? Mohou. A nemusí to být tak přitažené za vlasy, jak se na první pohled může zdát.

Předpokládejme, že hlavním cílem je Írán. Ten má však mocné ochránce, které je nutno nejdříve oslabit, ideálně až ochromit. Nejmocnějším ochráncem je Rusko, proto je třeba jej oslabit, ideálně na několika frontách současně.

Jakmile by došlo k oslabení Ruska, následovalo by oslabení Sýrie. Co spojuje strategická pozice Ukrajiny a Sýrie? Je to síť plynovodů, jak na Ukrajině (psal jsem o nich již v prosinci), tak i v Sýrii (psal jsem o nich již loni v září), v obou případech plynovody směřují stejným směrem.

Jestliže by byla oslabena pozice Sýrie, oslabila by se následně i pozice Íránu. A to je to, co Spojené státy potřebují – získat kontrolu nad ropou v Perském zálivu.

Rusko si j zřejmě vědomo snahy oslabit jeho pozici, proto se chová tak, jak se chová. Je si vědomo, že největším rizikem je nadměrná eskalace rizik, to, že by se situace vymkla z rukou. Proto se snaží riziko zvýšit a zastavit další akce proti němu.

A jak nejrychleji oslabit Irán a Ruskou současně? Poklesem ceny ropy a plynu. Schválně, uvidíme časem.

Divokou kartu drží Čína, která může být nezamýšleným vítězem.

 

Výroční analýza pro rok 2014

 

Prozatím 5 článků s největším počtem přečtení v roce 2014

 

Výběr článků věnovaných finančnímu systému jako celku:

 

Komentáře
  1. DEERRICK napsal:

    Já uvažuji tak,že už třeba existuje nějaký plán,jak obchodovat ropu v něčem jiném než USD je.Stejné nepokoje jsou ve Venezuele /dnes to tam Maduro srovnal/.A Venezuela má nějvětší ropné zásoby na světě.Irán nemá rád USA.Co kdyby Rusko odpovědělo proti dalším sankcím tím,že řekne EU,dodáme plyn a ropu za zlato.Tak to by USA asi hodně prskaly.Rusku nikdo diktovat moc asi nemůže.A toho se podle mne USA bojí,jako čert kříže.A teď namodelujme situaci,co kdyby se toho chytnul honem Írán a Venezuela.Ta krmí USA denně 3 miliony barelů ropy.Myslíte,že by to dolarem a USA neotřáslo?Asi ano a v ten okamžik by třeba i ostatním došlo,že král je nahý /USA/.Dokud bude někdo cokoli dodávat USA za vytištěné papírky,budou USA velmi silní,pokud to někdo prolomí,může jít rychle USA do kolen.A opravdu stačí málo.

  2. DEERRICK napsal:

    ještě něco,mne se zdá,že to i zaznělo v televizi od Kerryho,že musí snížit zisky Ruska z ropy a tedy stlačit cenu ropy na trzích.A když se podíváte,co dělá ropa dnes,padá dolů.Přesně jak před pár dny řekl.Bych řekl docela dobrá nahrávka na short call opci se strikem 101,pokud se konflikt nějak nebude hrotit.

  3. VoDo napsal:

    Jo je potřeba zničit Ameriku, rusák nás opět všechny zachrání a bude blaho jako před lety.

  4. marwin napsal:

    Ale Ameriku přece nelze zničit…!
    Vždyť je to esence všeho nejlepšího,co bylo na světě vymyšleno a vyvinuto-technologie,finanční machinace,špiclování,zbrojní systémy a dobře míněné rady pro ty druhé z pozice síly…
    To všechno umí nejlépe na celém světě,není-li pravda…?
    Ti se mohou zničit jedině sami.
    Ani rus,ani američan,ani číňan-ani nikdo.
    Nepotřebuji nikoho,kdo by mně říkal,co mám dělat.Bohužel- není na světě autority,která by je zastavila a donutila respektovat pravidla hry…:(

  5. Oracle napsal:

    USD je slabé miesto USA a zachrániť sa musíme sami.
    Historicky vzaté každá krajina ktorá sa pokúšala po roku 1991 predávať ropu a plyn za niečo iné ako USD bola napadnutá alebo rozbombardovaná viď Irak a Líbya a takmer aj Irán.
    Lenže posledné udalosti naznačujú zmenu, Saudská Arábia nie je až tak presvedčená že USA je jeho najlepším priateľom po udalostiach v Sýrií a Čína a Rusko si uvedomujú už 5-10 rokov, že sú na muške Washingtonu viď potlačené Ujgurské povstanie alebo Gruzínsko 2008 a tak začalo ich manželstvo z rozumu (či sa tam objaví aj „láska“ uvidíme).
    Takže USD môže skončiť ako rezervná mena už tento rok či už hlupáci presadia ekonomické sankcie voči Rusku (a Rusi a Číňania povedia „Net!“ na USD a budú požadovať platbu v Rubľoch, Yuanoch alebo v zlate či v €) či tak bude riešiť svoje finančné problémy Čína alebo nejaká krajina (Čína alebo čínske proxy) nedostane svoje zlato.
    Keď to padne každá krajina bude môcť spoliehať na seba, tento stav pretrvá 2-3 roky lebo USA bude v troskách, tak ako EU a Rusom, Indom a Číňanom potrvá tak dlho kým to dajú dokopy.

  6. Oracle napsal:

    Dodávam: Američania s tým tlačením USD robia z nej toaletný papier, dlho to nepotrvá kým jedna z mocností nepovie „dosť“.
    Čo podľa mňa je prakticky za rohom keď Čínsky vyslanec povedal na G20-ke niečo v tom zmysle „Vaša ekonomika je plný plynu a žijete z tlačiarenského lisu. To je neetické.“

  7. Oracle napsal:

    @ VoDo:
    VoDo=ignorant a slepec.
    Predstavte si viem o tom, že čo robí Čína a viem o tom, že tie natlačené peniaze čochvíľa vytlačia USD z medzinárodného obchodu.
    Neraz som povedal, Čína môže riešiť svoje finančné problémy tak, že potopí USD.
    Čína chce posilniť svoju ekonomiku, to znamená silnú menu a preto pre ňu je najjednoduchšie riešenie potopiť USD alebo podložiť svoju menu zlatom a k tomu už má aj spojencov ako Rusko a zbytok BRICS-u, Irán, Austráliu, väčšinu Ázie a EU s ich menovými swapmy.
    Takže USA a celý Západ môžu trhnúť nohou, lebo Čína môže kedykoľvek povedať, že keď niekto chce s ním robiť obchody musí to robiť v Yuanoch alebo v Rubľoch či v zlate.

  8. Lime napsal:

    Ekonomické sankce vůči Rusku by na českém trhu práce ohrozily až 40 tisíc pracovních pozic, zejména v automobilovém odvětví. Následné možné omezení dodávek ropy nebo zemního plynu by se na českém průmyslu podepsalo ještě markantněji. Uvádí to Asociace exportérů, podle které by sankce vedly ke snížení ekonomického růstu evropských zemí včetně Česka.

  9. Petr Gejdos napsal:

    Netřeba dlouhých řečí:
    1.Západ na zbrojení vynakládal a stále ještě vynakládá zcela asymetricky mohutně prostředky, jež nejsou rozumně vysvětlitelné jinak, než že se jedná o přípravu na velkou válku – evidentně s cílem ovládnout Rusko a Čínu. Ostatní části spolku zvaného BRIC(S) – ať zjevné či nikoli, ty pak by padly v případě vítězství Západu samy.
    2.Zbrojení Ruska a Číny poslední dobou strmě roste a blíží se doba, kdy možná bude zaručeně pro Západ nejvýše kataklysmatická remiza = prohra všech, ale hlavně pak prohra západních super-elit. Kdo nic nemá, nic neztratí… Z toho plyne implicitně daný termín !!
    3.Dnes viditelně je to Západ, který se rozkládá rychleji, než Východ (země BRIC(S)). Tedy ať si tzv. „odbornící“ říkají co chtějí – OKO VIDÍ, OKO NENÍ BLBEC. Zemím Západu hrozí imploze v důsledku sociálních nepokojů. Jediným „mírovým řešením“ je přechod na čistý fašismus až tvrdě kastovní systém. Čili je před námi úžasný výběr možností.
    …………………………………………………..
    Všelijací odborníci a znalci se tady ohánějí diagramy a cosi na nich ukazují. Smysluplnost toho všeho se limitně blíží nule – je to pouhá zfalšovaná statistika a čistá ztráta času se o to přít. Celá hra se zcela zřetelně blíží ke svému konci. Ovšem – tato hra nemá restart, je to neopakovatelně naživo. V okamžiku, kdy si to někteří pánové tady uvědomí do důsledku – klidně se pak mohou tlouci do hlavy a říkat, jací že byli blbci, že tomu všemu tak věřili. KDYBYCH BYL POBLÍŽ, UKÁZAL BYCH TAKOVÝM LIDEM NEZAMĚNITELNÉ GESTO – JEDEN VZTYČENÝ PRST A TO TEN PROSTŘEDNÍ. Ty vaše „kdybychy“ totiž nikdo již neuslyší a vás osobně to bude hodně bolet. Potom na sám závěr si nezapomeňte sami sobě nalhat, že kdyby bylo po vašem, bylo by vše fajn.
    NEBYLO !
    …………………………………………………
    PS – zmínil jsem v kostce ve vedlejším tema rýsující se „konec světa“ z titulu již probíhajícího svěového hladomoru. Není to jediný „zádrhel“ této skvělé doby a skvělého světa (připodotýkám, že doby a světa, který je prokazatelně vedlejším výsledkem snah a pinožení se takových lidí, jako si představuju pana VoDo a podobní) a v případě zájmu uvedu další a další a další… Jen seznam by byl dost dlouhý a každý ten dílčí problém sám o sobě má potenciál poslat celý zápaďacký „super-systém“ do kytek klidně příští měsíc. Klidně se vsadím…

  10. Lime napsal:

    Petr Gejdos – máte pravdu, EU a USA podporuje fašismus na Ukrajině, Volyňští Češi by se chtěli vrátit do vlasti, na Ukrajině mají strach.
    Již několik článků mi vyšlo na CFP, kde upozorňuji na nebezpečí podpory fašismu s možností vzniku Evropské Al-Kaídy.
    Poslední článek mi vyšel dnes. Máte pravdu, že Rusko dělá jen to co musí. Je tlačeno do kouta.
    MMF už dalo Ukrajině předběžné podmínky k půjčce. Když jsem je četl, bylo mi jasné , že obětí elit je obyčejný Ukrajinec. Hodně si bude muset utáhnout opasek. Přidělat nějaký dírky na opasku bude nutností.

    https://www.czechfreepress.cz/svet-kolem-nas/prohrava-zapad-medialni-valku.html

  11. Pepan napsal:

    Petr Gejdos, Lime:
    Naprostý souhlas. Mnoho lidí přeceňuje význam ekonomiky a podceňuje mocenské zájmy. Moc a peníze spolu sice úzce souvisí, jenže nadnárodní elita má už neomezené finanční možnosti (díky vlastnictví centrálních bank) a jejich jediný problém je jak fyzicky zničit Rusko. Proto se ho snaží co nejtěsněji obklíčit a pak zahájit útok. Jenže je to marná snaha. Rusko dokáže zničit svět (i s nadnárodní elitou) i kdyby nebylo schopno poslat rakety na určené cíle. Stačí když své atomové zbraně odpálí na vlastním území. Myslím si, že o ropovody a plynovody vůbec nejde.

  12. VoDo napsal:

    Koukam ze z pro investory se stal levicackej server konspiracnich teoretiku 🙂

  13. Pepan napsal:

    VoDo:
    Co je to konspirační teorie? Je např. tvrzení, že budovy WTC byly poslány k zemi pomocí výbušnin, konspirační teorie?

  14. Lime napsal:

    VoDo – Ano, ano, také Barak Obama je napadán za to, že zastává levicové názory.

    Nevím co je levicového na tom, když člověk upozorňuje na nebezpečí fašizace Ukrajiny.
    Pokud nevíte co je pravý sektor a kdo je dosazen do nynější vlády v Kyjevě tak nemáte asi přehled. Přečtěte si něco o Banderovcích a Volynských Češích.

  15. diego004 napsal:

    Lime:
    – je otazkou, kolik je to opravdovych Vol. Cechu, pripadne uz jen a pouze Ukrajincu s ceskym jmenem v pase…
    – ale kdo by nechtel vyuzit situace a zlepsit si zivot… slusnych, pracujicich lidi je treba nejen v CR …

  16. Oracle napsal:

    Pravý sektor vyhráža že zničí ukrajinské plynovody do EU: https://czech.ruvr.ru/news/2014_03_16/Jaros-vyhrozuje-ze-znici-plynovod-do-Evropy-5094/
    fakt platí VoDo=ignorant, slepec a pravdepodobne podporovateľ ukrajinskej extrémnej pravice ako správny politicky korektný predstaviteľ západu. 🙂

  17. diego004 napsal:

    Lime: jasne, ale prvni sance na navrat byla ihned po valce
    – druha po r.89 – vyuzilo nejakych 2k+ Vol. Cechu
    – i v tom clanku se pise uz jen a pouze o par desitkach rodin..asi nejaci pecivalove 🙂
    – nejvetsi strach by meli mit spise Ukrajinci s polskymi jmeny… pokud nekdo takovy jeste vubec na Ukrajine existuje… 🙂

  18. diego004 napsal:

    Oracle: Vodo asi narazel na duch nekterych prispevku, ktere trochu vyznivali az moc „prorusky“
    – snad tu nebudeme glorifikovat ruskeho bolsevika, ktery je ze stejne lihne jako jakykoliv fašoun… 🙂
    – dnes jako bonus navic rizeneho skupinou oligarchu, kterym jde jen a pouze o jedine – co nejvetsi zisk…
    – videt to tak Iljič, jak to nakonec dopadlo … 🙂

  19. Lime napsal:

    Rusko už mezi sebou nechceme, vzkazuje sedm nejvyspělejších zemí světa

    18. 3. Sedm nejvyspělejších zemí světa ukončilo spolupráci s Ruskem v rámci skupiny G8. A je to, svět se pěkně polarizuje a přechází do další studené války.
    Svět je opět bipolární.

  20. diego004 napsal:

    Lime: podle Putinova projevu to vypada, ze Krymem to jen tak neskonci.. spise zacina…

  21. Lime napsal:

    diego004 – to záleží na celkové situaci na Ukrajině. Další oblasti na východě se chtějí přičlenit k Rusku. A pokud do těch oblastí budou jezdit provokatéři a střílet proruské občany tak bych se ani nedivil. A kdo zahájil palbu v Charkově před pár dny, která si vyžádala dva mrtvé?

    MV Ukrajiny oznámilo, že palbu v Charkově zahájili bojovníci organizace Pravicový sektor. Rezort potvrdil rovněž informaci o tom, že dva zahynulí ve srážce byli z počtu prorusky naladěných občanů.

    Kromě toho se objevila na webových stránkách MV informace o zahájení trestního stíhání zadržených po této srážce. Celkem bylo zatčeno 40 lidí. Zabavili jim střelné zbraně a munici.

    Pro Ukrajinu existuje více scénářů, včetně občanské války.

  22. Lime napsal:

    Četl jste o tom? Dělá z toho západ vědu?

  23. diego004 napsal:

    Lime: mluvite tu o 2 mrtvych ?!… ja na druhou stranu chapu ukrajinskou protiruskou hysterii – ne ze bych ji obhajoval…
    – oni totiz k tomu maji duvod.. par milionu duvodu…
    – bohuzel s tim uz nikdo nic nenadela a ano, muze to skoncit obcanskou valkou, pripadne necim, co se bude tvarit jako obc. valka
    – ale de facto to bude „valka v zastoupeni“ Rusko vs. USA…
    – jedno je jiste – do stredni Evropy priletela prvni vlastovka a rok 2014 vypada na pekne horky… 🙂

  24. Lime napsal:

    diego004 – ano na to není co dodat. Ale v diskuzi jsem na to upozorňoval už hodně dávno. Nejméně měsíc to bude. To je ta hledaná černá labuť. Taky už dorazila s tou vlaštovkou.

  25. lulinak napsal:

    kua clovek sem chvili nekouka a takova spoust… 🙂
    hosi odkud jste? navrhuju se sejit nekde na pivku, jinak si umackame prsty (myslim to vazne)

  26. diego004 napsal:

    lulinak: 🙂 ja to mydlim vsemi10 bez diakritiky… takze pohoda… 🙂

  27. Lime napsal:

    lulinak – to není dobrý nápad. Opivněný člověk, prostoupený politickou ideologií se rovná potenciální agresor.

  28. lulinak napsal:

    tak nic no

  29. Lime napsal:

    Dokument o pravém sektoru z europan- jurnálu. Kupodivu to dali i na ČT 24. Zde v anglině.

    https://www.dw.de/program/european-journal/s-3065-9798

  30. Lime napsal:

    Dokument o pravém sektoru, začíná asi po 2 minutách.

  31. diego004 napsal:

    Lulinak: to by dopadlo jako vetsina typickych hadek v CZE knajpach – levice vs. dnes uz neexistujici pravice.. 🙂
    – teda az po tom, co by Oracle nakopal VoDo do zeber (nebo jak to psal…) 🙂

  32. diego004 napsal:

    lulinak: jinak za me – Brünn 🙂

  33. Jan Dvořák napsal:

    Prosím čtenáře, aby se vzájemně neuráželi.
    To, že někdo si myslí něco jiného neznamená, že je zabedněnec, idiot nebo podobně.

  34. Jan Dvořák napsal:

    Pro odlehčení „jsem na zítřek připravil článek věnovaný zajímavým knihám o investování.

  35. diego004 napsal:

    – tak cim dal tim horsi, asi se cekalo na Putinuv historicky projev… 🙁

    https://zo.trimbroker.com/financne-spravy/Rusko-ostreluje-ukrajinsu-zakladnu-140318-1559

  36. lulinak napsal:

    mnojo, labilni jedinci se pry lehce uchyluji k urazkam, a pak nemaji daleko i hrozbe k fyzicke inzultace, zejmena kdyz nekdo narusi jejich jiz tak velmi krehke ego, jsem nekde cetl.
    Holt na svete jsou lide ruzni a temto je treba se pomerne dukladne vyhybat, bo pry nejsou moc predikovatelni… 🙂

  37. Oracle napsal:

    @ lulinak:
    Pokiaľ ma pamäť neklame Vy ste tu boli, čo naznačil niečo škaredé na moju adresu. 🙂

  38. Oracle napsal:

    Keď Rusi povedia „Net!“ citácia z: https://cluborlov.blogspot.sk/2014/03/the-madness-of-president-putin.html
    „Russia promised to respond “symmetrically.” In its arsenal is: popping the huge financial bubble and causing a resumption of the financial collapse of 2008 by any number of means, from requiring gold instead of fiat currency as payment for oil and gas, to dumping US dollar reserves (in concert with China), to putting the EU on a fast track to economic collapse by giving the natural gas valve a slight clockwise twist, to leaving US and NATO troops in Afghanistan (who are about to start evacuating) stranded and without resupply by declaring force majeure on the cooperative arrangement currently in effect, where much of their resupply route is allowed to pass through Russian territory. That’s if Russia chose to act decisively. But Russia could also choose to do little or nothing, and then just the financial contagion from Ukraine’s forthcoming bond default and financial jitters over Ukrainian chaos disrupting natural gas deliveries to Europe could be enough to topple the West’s teetering financial house of cards.“
    No lulinak a VoDo ktorí tu adorujú USA, budú mať nad čím rozmýšlať.

  39. lulinak napsal:

    Oracle: ja nekdy naznacoval neco skaredeho na tvou adresu? Najdi to pls, to me opravdu zajima, na tyto veci si jako kazdy clovek s rozumnou sebekontrolovou davam velky pozor…
    Jedine co si pamatuji je ze pises o kopani do jinych a pak rozdavas ceny blbcu, nic jineho…

  40. Petr Gejdos napsal:

    Adorace USA nepřímo vyzvanými se jaksi neděje – fakta či hrozby z faktů plynoucí jsou patrně oprávněným zdrojem rozpaků a tichého přemýšlení. Ono fakticky není moc co dodat. Já bych tedy přičinil maličkou a zdánlivě odtažitou úvahu: „Co si vlastně lze domýšlet o tom, jak může jen tak zmizet nějaké velké dopravní letadlo na pravidelné lince ??“ Navíc v oblasti výsostně citlivé a monitorované skrznaskrz tak, že jsou zde lokálně místa, kde radarové vlny dosahují intenzity jako v mikrovlnce. Co tedy je asi zcela jisté?
    1.To letadlo se jen tak neztratilo. Na palubě byla velká skupina specialistů na určité vysoce citlivé vojenské technologie. Patrně již dnes pracují pro Čínu… Vysvětlit, proč by je Čína unášela takto složitě, když vlastně do Číny letěli, to dokáže i nepříliš bystrý myslitel.
    2.Sofistikovanost mlžení úřadů dosáhla úrovně, jež obloukem z druhé strany již narazila zpátky na oblast totální směšnosti. I mnozí čistě humanitně vzdělaní „dobromyslní lidé“ prostou úvahou odhalí, jak již bezostyšně se tady lže. Zde tedy vidíme spíše okraje dílčích bitev probíhající III. světové války.
    3.Neúprosná logika na základě pozorovaných indicií vykresluje virtuální skutečnost, jež se od reality bude liši pouze v detailech.

    Závěr: Pokud někdo ještě dnes by si chtěl „pro čisté potěšení zaadorovat“ – měl by si pospíšit ! Brzy již totiž bude „oblíbený objekt adorace“ spíše jen historií.
    PS – a ještě „podzávěr“: Kouzlo nechtěného – na podkladě kauzy onoho malajského Boeingu se dozvídáme jako vedlejší produkt toho strašného lhaní kolem dokola, že všechna tato leadla jsou již nejméně od 10. září roku 2001 bezpečně dálkově ovladatelná ! Tady si adoranti střelili do vlasníko kolene. Dali na stůl fakticky soudně uznatelný důkaz, že den po 10. září 2001 se nejednalo o teroristický útok nějaké alqwajdy a binárního Ládina, nýbrž se jednalo o tímto již prokazatelně „home made“ kauzu a’la „Pearl Harbor“. Přeji dobrou chuť.

  41. Petr Gejdos napsal:

    dodatek:
    To, že dnes existují „kilogramová letadýlka“, řízená na velkou dálku s přesností, jako by v nich seděl mistr světa v letecké akrobacii, to je samozřejmě důsledek technologického progresu v této oblasti v posledním desetiletí. V době před 10. září 2001 tyto technologie byly ovšem již dávno k mání taky a na technické úrovní více než dostatečné – akorát se nevlezly na palubu nějakého balzového modýlku. Ale na palubě statunových letadel se takové zařízení ztratilo jako ona pověstná jehla v kupce sena. Dnes v rámci prndů a mlžení o ztrátě malajského Boeingu se dozvídáme vše zajímavé právě k oné dějinné události ze září roku 2001. Tehdy ta letadla vůbec nikdo nemusel unášet !! Stačilo pouze převzít kontrolu a navádět je dálkově – jako jakési nedobrovolné kamikadze. Obráceně – v případě takového únosu bylo možno na dálku tato letadla „zhavarovat“ ještě před onou „tragedií“. Na námitku, že takto by tedy šlo vždy zasahovat v případě únosů letadel bych naznačil, že ano – takto by šlo vždy letadlo, které by vytvářelo nějakou fatální hrozbu – třebas poškození atomové elektrárny a podobně – bezpečně eliminovat. Umožňovalo by to letadlo takto „elektronicky sestřelit“. A tedy nikoliv bezpečně s ním někde přistát. To by únosce mohl zmařit neelektronicky – třebas odpálením bomby a značilo by to riskování životů lidí na palubě letadla.

  42. Oracle napsal:

    @ lulinak:
    Pardon, po tom čo som prezrel obe vlákna, som zistil, že škaredé to začalo byť keď ma VoDo nazval demagógom.
    Takže prepáčte.
    Zostaňme pri téme, pokiaľ teraz Rusi a Číňania vyslovia „Net!“ na USD alebo na € v medzinárodnom obchode, k čomu je dosť veľká šanca, na základe toho ako USA a EU správa, tak to skončí kolapsom finančného systému.
    Ja potom napíšem jeden dosť vitriolový článok, ktorý VoDo bude vnímať ako kopanec do rebier.

  43. Oracle napsal:

    K blbosti:
    Ja som Vás ani náznakom nenazval blbcom, povedal som, že robíte blbosť tým, že nesledujete dlhodobý vývoj situácie a nesnažíte si rozširovať rozhľad a obzory, za ktoré sa platí a nie vždy v peniazoch.

  44. DEERRICK napsal:

    chlapi,co blbnete.Nechte kopání do žeber a raději vymýšlejte nějaké konspirace.Tady to začíná být stejné jako na akciích.cz.Tam jsem něco napsal a už to bral každý jako poučování a začaly kopance do žeber.Tak už tam raději nepíši.Mne nebaví číst věty o počtu pohmožděných žeber jednotlivých účastníků zdejší diskuse.

    já jsem si 17.3. třeba vypsal 5 opcí na japonské bondy.Jsou to peníze zadarmo,co mi amíci dávají.expiruje to 31.3.a už tam mám 1857 plus.

    OJGB/J14P144:xtks 144,00 18-3-2014 31-3-2014 Prodáno Put 5 0,06 0,02 -100 000 189 480 JPY 1 857 66,67

    já to zde beru jako web pro investory,kteří se snaží dosáhnout zhodnocení většího než nám dají v bance.Proto si myslím,že je lepší než si vzájemně okopávat žebra za jednotlivé názory,spíš respektovat názor druhého,případně mu oponovat,kopnutí vynechat a navíc napsat či poradit druhé straně,kde udělat obchod a tak obrat protistranu v podobě nějaké velké přerostlé banky.My jsme jen malý plankton,který by ovšem neměl krmit ty velké ryby,spíš by měl sám postupně okusovat ty přerostlé ryby.A věřte,že to fakt jde.

  45. Oracle napsal:

    2 DEERRICK:
    Povedal som, že napíšem vitriolový článok, keď to padne a budú to zmienený ľudia ako…
    Takže, podľa môjho názoru, kto sa teraz obchoduje na akciových trhoch sa vystavuje riziku, že o všetko príde buď kvôli HFT algoritmom alebo kvôli kolapsu trhu.
    Nehovoriac o tom, že ani náš súčasný finančný systém nie je bohvieako stabilný, tak keď niekto drží svoje celoživotné úspory v banke nech potom nečuduje, že príde k nemu Cyprus a extra daň z úspor.
    Z toho vyplýva, že veľa ľudí sa sám posúva do situácie kde sa stáva planktonom a za túto hlúposť budú platiť a nielen peniazmi ale aj emóciami obzvlášť po prečítaní môjho článku.

  46. VoDo napsal:

    DEERRICK: tady moc investoru uz neni, jen levicacky teoretikove 🙂

  47. marwin napsal:

    Já vidím jenom názory racionální a iracionální. A bezbřehý optimismus za racionální nepovažuji,nehledě na skutečnost,že optimista vlastně nemůže být příjemně překvapen…:)
    (Jediný pravičák na tomhle fóru je podle mne pan Altman,ale ten už sem moc nechodí,a já se mu nedivím…) A pokud se týká investování-nejsou na světě jenom finanční trhy,které čekají s vyplazenými jazyky na každé uprdnutí FEDu…:)

  48. Oracle napsal:

    2 marwin:
    Altman pravičiar, čo znamená byť pravičiarom v našich dobách? Keď vieme, že vláda má obzvlášť vyvinuté sociálne cítenie smerom k oligarchom, bankárom, vysokopostaveným úradníkom, nadnárodným firmám a neproduktívnym menšinám. Teraz to myslím vážne, čakám na to odpoveď.
    Optimizmus? Keď všetko riešia tlačením peňazí pomaly 6 rokov, veľa dôvodov k optimizmu nie je.
    Investovanie: farmári sú na vymretie, zásoby potravín nízke, nečakám dobrý rok a jesť musíme, tak…
    Keď niekto chce investovať nech investuje do takých firiem, ktoré produkujú veci dennej spotreby/potreby a to buď ako anjelský investor alebo cez p2p pôžičky.

  49. lulinak napsal:

    ono by mozna bylo nejlepsi hned na uvodni stranku dat rozcestnik s dve ma smery
    A) kolaps, popel, hlina a gulas na zlate sypany stribrem a miliony teoretickych (jak jinak nez nesmirne tajnych) grafu a krivek a pod polstarem kniha „jak byt trpelivy, kdyz to uz leta a leta stale neprichazi a ja na to cekam, i na ukor sveho skutecneho ziti“
    B) investor, trader, ktery jen teoreticky nekeca, ale do toho vosiho hnizda trhu denne s odpovidajicicm rizikem chodi,
    B) bezny ctenar a clovek ktery si zejmena uziva zivota plnymi dousky a ma zajem o nezaujate odborne clanky. a podle toho se vyfiltruji clanky a prispevky, protoze je pravda, ze co se z tohoto serveru za posledni pulrok stalo, by me (byti majitelem a provozovatelem) uz moc klidneho nenechavalo… 🙂

    kazdopadne hodne obchodnich uspechu vsem, at uz v rovine teoreticke, anebo zejmena te prakticke, kdyz jsme na serveru proinvestory, a ne proteoretickefilozofy.

  50. Oracle napsal:

    @ lulinak: O kolapsu, situácia musí byť naozaj zlá, keď aj FED obviňuje zlé počasie zo slabých ekonomických výsledkov (nie nie je to vtip): https://www.zerohedge.com/news/2014-03-19/ladies-and-gentlemen-presenting-federal-open-meteorologists-committee
    Americká realitná bublina začala kolabovať, bohatý Číňania predávajú luxusné domy teraz len v Hongkongu, ale čochvíľa aj v Londýne a aj v New Yorku: https://www.zerohedge.com/news/2014-03-19/music-just-ended-wealthy-chinese-are-liquidating-offshore-luxury-homes-scramble-cash
    -kontrolná otázky:
    Myslel si niekto, že problémy zostanú len v Číne?
    Čo si myslíte ako dlho potrvá, kým prepadnú aj ceny ostatných obytných ne-luxusných nehnuteľností?
    Čo si myslíte, ako veľký bude dopad na ostatné odvetvia?

    a otázka na telo: Stále si myslíte, že hovoriť o kolapsu je zbytočnosť?

  51. Jan Dvořák napsal:

    Články s jiným názorem, než mé vlastní, jsou vítány.
    Stejně tak jsou vítány investiční tipy od čtenářů.

Přidat komentář