Nákupní a prodejní cena jako klíčový faktor úspěšné investice

Asi nikoho nepřekvapí, že nákupní cena je klíčem k úspěšné investici. I když koupíte akcie společnosti v problémech, ale koupíte je dostatečně levně, máte velmi slušnou šanci vydělat.

To ale samozřejmě neznamená, že nákup jakékoliv akcie s velmi nízkým P/E je automaticky dobrá investice. Není to pravda. Stačí se podívat na ocenění akcie GM, které jsem zde na portálu publikoval v polovině srpna. a které jsem prezentoval i na veletrhu Investor.

To, zda platíte dobrou nebo špatnou cenu, vám může prozradit důkladná fundamentální analýza. Samotné prezentované EPS (čistý zisk na akcii) vám toho moc neřekne, pokud nevíte, jak přesně vznikl. Vůbec už nemluvím o situaci, kdy jsou jako hlavní prezentovány tak zvané „pro forma“ výsledky. Ty jsou kapitolou sami o sobě – stačí například vyloučit ten či onen typ nákladů apod.

I o prezentování skutečného čistého zisku podle pravidel GAAP je potřeba se podívat pod různé kameny či kamínky.

Kupujte jen ty akcie, které jsou levné vzhledem k hodnotě, jakou představují.

Jak to vypadá s prodejní cenou? Vždyť to je druhá strana obchodu, zejména při investování do růstových akcií.

Existuje pár pravidel, kdy bychom neměli prodávat námi držené akcie.

  • Nemá smysl prodávat, pokud k tomu není fundamentální důvod. Proto pokles ceny akcie bez změny v hospodaření společnosti není takovým důvodem.
  • Nemá smysl prodávat, pokud stále existuje důvod, proč jste akcii koupili
  • Spokojenost s dosaženým zhodnocením
  • Snažíte se časovat trh

 

Mějte toto všechno na paměti, když kupujte e a prodáváte akcie. Možná se vám zdá divný ten třetí bod.  Přijďte na webinář dnes večer a dozvíte se více.

Kompletní know-how formou Online kurzu najdete zde

 

Komentáře

Přidat komentář